Du er her

Disse fikk årets HSMAI-priser

Dette er vinnerne av «HSMAI Eventprisene» og bransjeprisene, som ble delt ut på Grand Hotel by Scandic i Oslo mandag kveld. Temaet for kvelden var Sharing the Glory.
Av Morten Holt
Publisert 10.10.2017 18:00

Det ble delt ut priser i en rekke kategorier, vurdert av HSMAIs jury, i tillegg til de såkalte bransjeprisene, hvor bransjen selv har stemt frem de kandidatene.

Event, stadig viktigere

– Selv om HSMAI har sitt utspring i reiselivsnæringen, har eventbransjen i likhet med reisebyråene begynt å spille en stadig viktigere rolle, også for aktørene i hotell og i reiselivet. Faktisk i så stor grad at HSMAIs Mission Statement er endret, til også å omfatte den, sier HSMAI-direktør Ingunn Hofseth.

I sin tale til salen, betonte årets juryleder og administrerende direktør på X Meeting Point Norway, Ellen Arnstad, hvor mye arbeid som skjuler seg bak de lettlivede paljettene, på en slik kveld, men tilføyde:

– Jeg må melde at inntil flere innsendte bidrag dessverre ikke nådde opp, på grunn av mangelfull dokumentasjon av resultater som er et svært viktig kriterium, med en klar henstilling til kommende års bidragsytere.

Dette er årets vinnere

Beste adventure tourism-event


Det ble gull på Scandic Hotels i kategorien Beste Adventure tourism-event. (Foto: Camilla Bergan)

Gull: Scandic Hotels, for Frokost på Preikestolen

Les også: Scandic serverte frokost på Preikestolen

Beste destinasjonsutviklings-event


Vinnerprisen for «Beste destinasjonsutviklingsevent» gikk til DestinasjonsKirurgene og Beitostølen. (Foto: Camilla Bergan)

Gull: DestinasjonsKirurgene, for Karsten & Petra i snøamfi i alpinbakken på Beitostølen, på oppdrag for Location Beitostølen

Les også: Gull til DestinasjonsKirurgene og Beitostølen

Beste kundearrangement

Gull: 6. Sans, for DNB NXT 2016, på oppdrag for DNB

Hederlig omtale: Event.no, for Music is King, på oppdrag for Burger King

Beste konferanse

Gull: Gyro, for Finansnæringens dag 2017 – «Suits & Hoodies», på oppdrag for Finans Norge

Hederlig omtalte: Just Cruzin’ Production, for Atea Community, på oppdrag for Atea

Beste salgs- eller promoevent

Gull: Nine Yards, for Lansering av Høyers to nye varemerker, Maud og Fram, på oppdrag for Høyer

Hederlig omtale: JCP Nordic, for PEPSI MAX – THE TASTE EXPERIENCE, på oppdrag for Pepsi Max

Beste event + IMC

Gull: JCP Nordic, for PEPSI MAX – THE TASTE EXPERIENCE, på oppdrag for Pepsi Max

Hederlig omtale: Nine Yards, for Vestre Folk & Form (Vestre 70 år), på oppdrag for Vestre

Beste hospitality-event

Gull: Event.no, for Music is King, på oppdrag for Burger King

Hederlig omtale: 6. Sans, for Ekstremsportveko 2017, på oppdrag for OneCall

Beste PR-event

Gull: 6. Sans, for VM i døds, på oppdrag for IDF (Det Internasjonale Dødseforbundet)

Hederlig omtale: Fursetgruppen Restaurant Group, for Grand Opening Ling Ling, på oppdrag for Ling Ling

Hederlig omtale: Just Cruzin’ Production, for THE LOGO DONATION PROJECT

Beste kulturevent

Gull: Just Cruzin’ Production, for Oslo Sommertid, på oppdrag for OBOS

Hederlig omtale: Just Cruzin’ Production, for X Games Norway, på oppdrag for X Games Norway

Beste eventinnovatør

Gull: DNB, for DNB NXT 2016, med 6. Sans; DNB 4 THE FUTURE, med Gyro; og DNB Eiendom Kickoff 2017, med JCP

Hederlig omtale: Atea, for Atea Community, med Just Cruzin’ Production

Beste samfunnsnyttige

Gull: KITE kommunikasjon, for Business for Peace, på oppdrag for Business for Peace

Hederlig omtale: Just Cruzin’ Production, for Tekstilaksjonen 2017, på oppdrag for H&M, Cubus, Bik Bok, Carlings, Lindex, Bergans, IKEA, Fretex, UFF, Røde Kors, VIRKE, Norsk Gjenvinning, Miljøagentene, Kildesortering i Oslo, Tise, Prefall, Moving Mamas, og Min Klode

Beste interne event

Gull: Just Cruzin’ Production, for T2-opplevelsen og T2 tjenestetesting, på oppdrag for Avinor Oslo Lufthavn

Hederlig omtale: Gyro, for DNB 4 THE FUTURE, på oppdrag for DNB

Hederlig omtale: KITE kommunikasjon, for Bouvet Belarus, på oppdrag for Belarus

Beste eksterne event

Gull: 6. Sans, for DNB NXT 2016, på oppdrag for DNB

Hederlig omtale: Just Cruzin’ Production, for Atea Community, på oppdrag for Atea

Beste eventbyrå

Prisfesten mandag kveld toppet seg med kåringen av Beste eventbyrå, som bransjeprisene (under), stemt frem av bransjen selv. I år ble det JCP som stakk av med prisen, noe som også var vel fortjent, skal en dømme etter diplomstabelen på JCP-bordet.

Bransjeprisene

HSMAI Eventprisene består, i tillegg til kategoriene som premieres av den HSMAI-oppnevnte juryen, også av de såkalte Bransjeprisene, der eventbransjens utøvere stemmer frem kolleger som har utmerket seg spesielt.

I år ble disse prisene utdelt i disse kategoriene, hvor følgende virksomheter stakk av med seieren:

Beste storarena: The Qube, Clarion Hotel & Congress Oslo Airport

Beste eventleverandør: Konsertsystemer

Beste intimarena: Chitra House

Årets nykommer: George P. Johnson

– Vi er imponert over nivået på de innsendte bidragene i år, men også over at antallet bidrag har fordoblet seg siden i fjor. Det bærer bud om en bransje i vekst, faglig, så vel som økonomisk, sier HSMAIs administrerende direktør Ingunn Hofseth.

Juryen


Juryleder Ellen Arnstad. (Foto: Camilla Bergan)

Ellen Arnstad (juryleder), administrerende direktør, X Meeting Point Norway

Simen A. Johannessen, Senior Account Director, Gambit Hill and Knowlton, så vel som blogger og YouTuber – #HouseOfSimen

Rune Bjerke, førsteamanuensis og leder for Event Management og Organisasjonsdrevet Merkebygging ved Høyskolen Kristiania

Julie Holst Berntsen, daglig leder, United Influencers

Therese Cleve-Stiansen, Founder, Movimenti AS

Lillian Moe Drotninghaug, markedskonsulent, sponsing og events, Gjensidige

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her