Du er her

Clarion bygger internkultur

Clarion Hotel tar utviklingen av mennesker og internkultur til et nytt nivå gjennom ansettelsen av Elisabet Søyland og Frida Pålsson Werntoft som «Directors of Passion» i henholdsvis Norge og Sverige.
Av Redaksjonen
Publisert 09.04.2018 03:52

Stillingen som «Director of Passion» kan best sammenlignes med HR-direktør i andre virksomheter. Elisabeth Søyland og Frida Pålsson Werntoft får ansvar for kjedens arbeid med rekruttering, internkultur og programmer for utvikling og opplæring.

Tidligere hotellerfaring

Søyland kommer fra stillingen som rådgiver i Johannes Læringssenter i Stavanger, der hun har hjulpet nyankomne flyktninger med å få praksisplass og jobb i Norge. Tidligere har hun arbeidet i nær 10 år i Clarion Hotel, og gått gradene fra resepsjonist til hotellsjef, senest ved Clarion Hotel Energy i Stavanger.

Werntoft har lang erfaring fra hotell- og reiselivsbransjen, og har de siste årene jobbet som salgskoordinator for Clarion Collection Hotels i Sverige. Tidligere var Werntoft hotelldirektør ved Clarion Collection Hotel Bilan i Karlstad

Internkultur og kompetansebygging

– Vi har en kultur i Clarion som vi er opptatt av å forvalte godt, og hele tiden forbedre. «Director of Passion» inngår i ledergruppen, noe som viser hvilken posisjon mennesker, internkultur og kompetansebygging har i vår virksomhet, sier «Senior Vice President» hos Clarion Hotels, Henrik Berghult.

– Søyland og Pålsson Werntoft har lang erfaring, et herlig engasjement og bankende hjerter for Clarion. Sammen kommer de til å styrke vår satsing på mennesker og kultur i alle de nordiske landene, sier Berghult videre.

– Utstråler en spesiell energi

– Jeg ser veldig frem til å treffe alle de fantastiske menneskene som jobber i Clarion Hotel. Ingen hotellkjede jobber så systematisk med rekruttering og kultur, og det vet jeg gjestene legger merke til, sier Elisabeth Søyland.

Frida Pålsson Werntoft er enig.

– Clarion-hotellene i alle de nordiske landene utstråler en helt spesiell energi, og jeg gleder meg til å bidra til å utvikle den til nye høyder, sier hun.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her