Du er her

Bygger luksus og velvære

Byggearbeidene er i full gang på det 4000 kvadratmeter store tilbygget til Hotel Union Geiranger. Den nye fløyen får 28 velutstyrte rom med fjordutsikt, og et nytt spa- og velværesenter på 1500 kvm.
Av admin
Publisert 10.08.2007 06:30

 

Spa- og velværeavdelingen skal stå ferdig i juni neste år.

- Spa og velvære blir et helt nytt satsingsområde for oss, bekrefter Monja Mjelva, fjerde generasjon vertskap ved hotellet sammen med mannen Sindre. Men det blir ikke et tradisjonelt spa som vi kjenner det.

Vertskapet har planene klare for en spekulativ og godt utstyrt velværeavdeling, inspirert av det beste fra internasjonale hoteller.

Unik atmosfære

- Vi ønsker å skape en unik atmosfære i hotellet, og tar elementene fra naturen inn i den nye velværeavdelingen. Gjester og besøkende skal føle den spesielle roen fra vannet, fjellet og fossene.

- Vi vil skape oaser av fred og ro, lys og varme. På den måten vil kraften fra naturen vitalisere kropp og sinn med en energi du kan leve lenge på, røper Monja Mjelva, men mer vil hun ikke si. Stemningsenergien er bare en del av det gjestene får servert i velværesenteret. Avdelingen skal også by på tradisjonelle terapiprodukter for kropp og sjel.

Betydelig investering

Bakgrunnen for utvidelsen ved Hotel Union Geiranger er den store pågangen fra individuelle gjester og konferansemarkedet. Monja Mjelva tror at Geirangerfjordens plassering på UNESCOs verdensarvliste har hatt en viss betydning.

- Flere etterspør deluxe rom og suiter, og mange vil nyte den enestående fjordutsikten også fra rommet. Rekreasjon er dessuten en økende trend. Med den nye velværeavdelingen kan vi by på unike produkter, både ute og inne. Prislappen blir på nærmere 60 millioner kroner for tilbygget som vil sette Geiranger enda tydeligere på kartet, mener hun.

Beregninger som er gjort viser at investeringen vil svare seg i løpet av rimelig tid ettersom hotellet har et helårskonsept som destinasjonshotell. Verdiøkningen kommer både lokalsamfunnet og gjestene til gode i form av mer aktivitet og gode produkter. Formen på nybygget vil samsvare med den eksisterende stilen på hotellet, mens materialvalget innvendig blir helnorsk og lokalt.

Ny profil

I sommer lanserte hotellet sin nye bedriftsprofil. Samtidig ble resepsjonsområdet og salongen fullstendig ominnredet, med store vindusflater og nytt, moderne interiør. Med tydelig stolthet forklarer Monja Mjelva hvilke verdier den nye profilen bygger på.

- Profilfargene er varm rød og grå, med elementer av klar blå og dus grønt, hentet fra vannet og naturen. Den nye fargepaletten gjenspeiler de varme verdiene i Union-atmosfæren som allerede er blitt et begrep for gjestene våre.

Kjennetegn

Verdiene er godt forankret i ekte kvalitet og stolthet hos dem som jobber her. Hotel Union er et sted gjestene virkelig kan kople av, i omgivelser spunnet rundt helsebringende ro og fred, god mat og aktiviteter utendørs og innendørs.

Unions nye kjennemerke skal illustrere det meste som forbindes med hotellet. Vi finner igjen både M'en i Mjelva, den skal illustrere både fjell, fjord og fossefall, som Geiranger forbindes med, og den kan også minne litt om gamle treskjærertradisjoner. Det første Union-hotellet ble bygd i sveitserstil da det ble oppført tidlig på 1890-tallet.

Internettbooking

De nye internettsidene som lanseres denne uken er oversiktelige og enkle å navigere i. Bestillingene kan gjøres direkte på nettsidens bookingsystem, og bekreftelsen kommer straks. Monja Mjelva har stor tro på at et godt nettprodukt vil øke bestillingsfrekvensen ved hotellet.

- Nye gjester vil finne et stort antall bilder, informasjon og praktiske detaljer på nettsidene våre. Vi håper flest mulig benytter anledningen til å bli bedre kjent med Hotel Union Geiranger i bilder og tekst når sidene er oppe og står i midten av august.