Du er her

Bestem selv hvordan hotellrommet skal se ut

Med ny innovasjon lar Nordic Choice Hotels sine gjester selv bestemme hvordan hotellrommet skal se ut! Enten du elsker å se på stjernehimmelen, er lidenskapelig opptatt av Van Gogh eller vil ha bilder av familien på vegger og tak, så kan det nå ordnes.
Av Redaksjonen
Publisert 16.04.2018 08:30



I samarbeid med Kungliga Tekniska Högskolan har Nordic Choice Hotels utviklet en løsning som lar gjestene bestemme hvordan hotellrommet skal se ut.

Video på tak og vegger

Hobo i Stockholm er først ute med løsningen, som kalles Embed og er utviklet i samarbeid med KTH og designbyrået Barkas.

Med mobil oppkobling kan de besøkende nå prosjektere video på tak og vegger på det fåtallet av hotellets rom som ikke har vindu. Ideen oppstod nettopp for å gi gjester i vindusløse rom en helt ny og unik opplevelse.

Alle muligheter

– Gjestene våre er teknologisk fremoverlente, og vant med muligheten til å tilpasse hverdagen etter egne behov, personlig smak og humør. I dag bruker man smarttelefonen som en personlig underholdningshub for alt fra podcaster, til bøker, musikk og kommunikasjon, men hvorfor skal man ikke kunne bruke den til å påvirke det umiddelbare miljøet rundt seg? Med Embed-prosjektet kan man gjøre rommet så inspirerende eller avslappende man ønsker. Vi håper og tror dette vil være utrolig positivt og morsomt for våre gjester, sier



administrerende direktør på Hobo, Mattias Stengl.

Digitaliseringsspydspiss

«Nordic Choice Hotels har en uttalt ambisjon om å bruke teknologi og digitalisering til å forbedre gjesteopplevelsen på hotell. Utviklingen går i en rasende fart, og selskapet ønsker fleksibilitet til å teste ut ideer før en eventuell utrulling i hele Norden. Derfor har man valgt ut ett hotell, Hobo i Stockholm, som skal fungere som en digitaliseringsspydspiss for hele konsernet. Her skal nye ideer, digitale konsepter og teknologi testes ut på løpende bånd», heter det i en pressemelding.

– Vår ambisjon er å ligge i forkant når det gjelder digital utvikling og implementering av nye og spennende digitale tjenester. For å oppnå dette er strategiske partnerskap viktige for oss. Samarbeidet med KTH og digitale kunstnere gir oss helt nye forutsetninger for å høyne opplevelsen for våre gjester, sier «Chief Digital Officer» i Nordic Choice Hotels, Lisa Farrar.

Skal utvikle nye innovative løsninger

Embed er den siste av Nordic Choice Hotels sine teknologi-prosjekter som tar sikte på å gjøre gjestens opplevelse på hotell bedre. I januar lanserte selskapet mobile nøkler og mobil innsjekk på over 2000 rom, slik at gjesten kan gå forbi køen i resepsjonen og rett opp på rommet sitt ved ankomst.

I året som kommer vil Nordic Choice Hotels sammen med eksterne samarbeidspartnere utvikle nye innovative løsninger for virksomheten.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her