Petter A. Stordalen (2b

Beste arbeidsplass – igjen

Nordic Choice Hotels er for femte gang på rad belønnet med prisen for beste arbeidsplass. Grand Travel Awards sto for kåringen. – I Nordic Choice sier vi atculture eats strategy for breakfast. Et godt arbeidsmiljø bygges nedenifra. Denne prisen viser at våre ansatte er fantastiske, sier Petter A. Stordalen, eier av, og styreleder i, Nordic Choice Hotels.

Publisert

Denne prisen viser at våre ansatte er fantastiske, sier Petter A. Stordalen. (Foto: Morten Holt)

Den prestisjetunge og tradisjonelle prisutdelingen blir arrangert av bransjeavisen Travel News. Dette var den femte gangen Nordic Choice Hotels ble anerkjent for å ha det beste arbeidsmiljøet i bransjen.

Handler om mennesker

– Et godt hotell handler om mennesker. Du kan ha skinnende gull over hele hotellet ditt, men ingenting skinner mer enn mennesker. Og det er ingen som kan tvile på at Nordic Choice-ansatte skinner, fortsetter Stordalen.

Et godt arbeidsmiljø er bra for økonomien. Nordic Choice Hotels ser en jevn nedgang i sykefravær, og hadde i 2012 et sykefravær på 3,95 prosent.

Roar Ingdal mottar prisen på vegen av Nordic Choice Hotels.

Trivsel er bra for samfunnsøkonomien

– Sykefraværet vårt viser at trivsel er bra for samfunnsøkonomien. Jeg er overbevist om at hvis folk trives på jobben, så går sykefraværet ned. Jo flere som jobber, jo bedre går samfunnet. Å satse på arbeidsmiljø, kultur og trivsel styrker ikke bare hoteller, det bidrar i hele økonomien.

Nordic Choice Hotels har i dag om lag 10 000 ansatte, men flere blir det, i og med at selskapet opplever en ekspansiv vekst.

En bekreftelse

– En slik pris er en bekreftelse på at vi gjør mye riktig i Nordic Choice. Å få nok en Grand Travel Award er inspirerende. Vi skal fortsette å være den beste arbeidsplassen, samtidig som vi skal jobbe hardt for at gjesteopplevelsene skal bli enda bedre, sier Roar Ingdal, kommersiell direktør i Nordic Choice Hotels.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS