Du er her

Best Western lanserer nytt varemerke

Sure Hotel er det nyeste varemerket til Best Western. Varemerket ble lansert på det amerikanske markedet i slutten av 2016 med svært positiv mottakelse, og mer enn 100 hoteller skal åpnes i snar fremtid.
Av Morten Holt
Publisert 08.09.2017 02:27



I oktober lanseres de første skandinaviske hotellene i Sure Hotel-kategorien, når Hotel Esplanade i Stockholm, Frimurarehotellet i Kalmar, Tylebäck Hotell & Konferens i Halmstad, Hotell Roslagen i Norrtälje, Motell Legan i Ljungby, Hotell Statt i Hässleholm, Hotell Hovs Hallar på Bjärehalvön og Hotell Savoy i Karlstad tilslutter seg varemerket.

Det pågår samtaler med et stort antall hoteller og vårt mål er å ha et femtitall Sure-hoteller på det skandinaviske markedet i løpet av kort tid.

Sure Hotel by Best Western


Administrerende direktør for Best Western Hotels & Resorts i Skandinavia, Johan Kukacka. (Foto: Morten Holt)

Under det nye varemerket Sure Hotel får gjestene tilgang til hotell med individuell karakter, samtidig som de kan utnytte den store kjedens bestillingssystem og bonusprogram. Målet er å bli Skandinavias ledende hotellvaremerke i mellomsegmentet gjennom å tilby en ny kategori av personlige og privateide hotell, med den store kjedens fordeler.

– Vår ambisjon er å fortsette utviklingen av Best Western med hotell av høy kvalitet på strategisk viktige destinasjoner. Sure Hotel åpner opp for flere hotell i mellomklasse-segmentet og gir oss mulighet til å vokse med det som er Best Westerns signatur - personlige og privateide hotell som tilbyr noe mer enn den standardiserte hotellopplevelsen, sier administrerende direktør for Best Western Hotels & Resorts i Skandinavia, Johan Kukacka.

På Best Westerns plattformer

Sure Hotel vil bli distribuert på Best Westerns plattformer og vil inkluderes i kjedens lojalitetsprogram Best Western Rewards. For hotellene betyr dette blant annet at gjestene får poeng som kan benyttes på et tusentalls forskjellige privateide hotell over hele verden som er en del Best Western-familien. Utover lojalitetsprogrammet får hotellene også støtte i distribusjon, salg, markedsføring og innkjøp fra Best Westerns nettverk, samt en avtale med innkjøpsorganisasjonen Nores.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her