Du er her

Best på innovasjon

Nordic Choice Hotels er kåret til reiselivsbransjens beste på innovasjon, i det som er verdens første kundebaserte rangering av innovative selskaper.
Av Redaksjonen
Publisert 12.03.2019 07:45

Det er Norges Handelshøyskole som står bak kåringen som er delt inn i de to kategoriene «Norsk Innovasjonsindeks» (NII) og «Sosial Innovasjonsindeks» (SII).

Innovative samfunns- og miljøendringer

SII er en rangering av norske bedrifter basert på opplevd samfunnsbidrag gjennom innovasjon, og viser hvorvidt kundene ser på bedrifters innovasjonsaktiviteter som nyttige for samfunnet og miljøet. Her rangeres Nordic Choice Hotels som nummer fire på listen over norske selskaper og er dermed best i bransjen. Videre finner vi Tine på femteplass, Q-Meieriene på sjetteplass, Thon Hotels på niendeplass, Scandic på 17. plass og Norwegian på 36. plass.

Se hele listen her (SII)


Torgeir Silseth. (Foto: Nordic Choice Hotels)

– At gjestene våre opplever oss som en ansvarlig aktør som bidrar til innovative samfunns- og miljøendringer, er en viktig bekreftelse på det arbeidet som gjøres på våre 194 hoteller i Norden, sier administrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth.

I NII er Nordic Choice på 10. plass, og nest best i reisebransjen. Norwegian er best på sjuendeplass. IKEA går vinnende ut, mens vi finner Q-Meieriene på 13. plass, Thon Hotels på 14. plass, Tine på 16. plass og Scandic på 28.plass.

Se hele listen her (NII)

Norges mest innovative hotellselskap 

I rangeringen av norske bedrifter basert på opplevd innovasjonsevne, kapret selskapet en tiendeplass som er den høyeste plasseringen av hotellselskapene i Norge. Norsk Innovasjonsindeks måler hvorvidt kundene ser på bedrifter som innovative, og en høy score på denne indeksen betyr at kundene oppfatter bedriften som en markedsdriver og game changer.

– For oss er teknologisk innovasjon og digitalisering viktige satsingsområder for hele selskapet. Målet er å skape nye tjenester som revolusjonerer hotellopplevelsen, og vi har allerede rullet ut funksjoner som har gjort nettopp det. Nordic Choice var det første hotellselskapet i verden som lanserte funksjonen med å bruke mobilen som nøkkel. I dag kan gjestene bruke Nordic Choice Hotels sin egen app til å sjekke inn, aktivere heisen, åpne hotelldøren og betale for oppholdet, sier Silseth.

Populær app

Med over 275 000 nedlastinger har Nordic Choice Hotels sin app blitt svært populær blant selskapets gjester. Ved årsskiftet lanserte selskapet en ny app-funksjon som tillater gjester å velge sitt hotellrom.

Funksjonen gir gjesten mulighet til selv å velge nøyaktig hvilket hotellrom man ønsker å bo på under oppholdet. I starten har tjenesten vært tilgjengelig på Clarion Hotel Sign i Stockholm for gull- og ålatinum-medlemmer, men kommer til å rulles ut på flere hotell og til flere medlemmer i løpet av 2019, heter det i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca