Du er her

Beitostølen trener for Kina

Hele verdens turistindustri har blikket rettet mot det gigantiske kinesiske markedet. 7. til 10. september viser Beitostølen seg fram i Beijing.
Av Morten Holt
Publisert 21.08.2017 16:02

Nå ligger Atle Hovi & co i hardtrening. Nylif fikk de viktig coaching av en Kina-spesialist, på hva som er de smarteste sjakktrekkene når fjellandsbyen nå skal innta det kinesiske markedet.

– Må flytte brikkene riktig

José Chang Calle hadde treningsleir på Radisson Beitostølen i går, med Atle Hovi, Tor Håvard Kolbu fra Beito Aktiv og Bjørn B Jacobsen fra DestinasjonsKirurgene, de tre som reiser til Kina første uka i september.

– Skal dere klare å bryte lydmuren i det kinesiske markedet», er det utrolig viktig at dere flytter brikkene riktig, var hovedbudskapet til Calle, som snakket om kulturforskjellene, hva kineserne liker og ikke liker. Han var begeistret for det han fikk se I fjellet, og var ikke i tvil om at Beitostølen har mye å hente i Kina. «Oh yeah! They are going to love this place», sa Calle smilende.

Skreddersøm

Han var på Beitostølen sammen med Christian Hedløv Eng, sjef for Innovasjon Norge Innlandet, som har prosjektansatt José Chang Calle for å få mest og best mulig skreddersøm for den offensive satsingen som gjøres mot Kina, både mot kinesiske ski-treningsgrupper til Innlandet, og vanlige kinesere som reiser på ferie. Hedløv Eng mener Beitostølen har store muligheter på det kinesiske markedet.

– Ja, det mener jeg virkelig. Beitostølen har blitt en fantastisk året-rundt-destinasjon, og det er vel knapt nok noen norsk destiasjon som er så kompakt som Beitostølen, med gåavstand til både skibakker, langrennsløyper, aktiviteter og alle restaurant- og butikktilbud. Så er det kvalitet i alle ledd, med fyrtårnet Beitostølen Resort og Beitostølen Aktiv&Skiskole som framtredende eksponenter for både innovasjon, produktutvikling og leveranse, så dette har vi stor tro på, understreket Christian Hedløv Eng.

Vintersportsmesse i Beijing

5. september reiser Beitostølen-delegasjonen til 20 millioner-byen Beijing, for å delta på den store vintersportmessen der, sammen med blant andre Innovasjon Norge, Lillehammer kommune og selskaper som Swix, Madshus og Rottefella.

– Vi er naturlig begeistret over den gode veksten vi har hatt på Beitostølen både i fjor og i år, og vi synes det både er moro og inspirerende å kunne være med blant de første reiselivs-selskapene i Norge som inntar det kinesiske markedet, sier Atle Hovi i en pressemelding.

– Nå suger vi til oss alt som er av kunnskap og erfaringer fra dette nye, store og fremmede markedet, og på vintersportmessa i Beijing ser vi fram til å må vi lære mer om hva de kinesiske gjestene ønsker å oppleve når de kommer på ski- og aktivitetsferie til Norge. Vi skal også møte kinesiske turoperatører, og målet er å kontraktere minimum én større turoperatør som skal selge vinteropphold til Beitostølen, der vi flyr dem inn med vår planlagte charterrute som Widerøe skal operere mellom Helsinki og Leirin, med bare 1,5 timers flytid, sier Hovi.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her