Du er her

Beitostølen Live fyller sengene på Beitostølen

Det går mot fulle hus på Beitostølen når det braker løs med nykommeren Beitostølen Live fredag 14. og lørdag 15. juni. Selveste Sting er det store trekkplasteret
Av Redaksjonen
Publisert 27.05.2019 19:05

Bookingssjef Ragnhild Bakken hos Beitostølen Resort, som har 2600 senger i sitt system, med hoteller, leiligheter og hytter, melder at det nå er rundt 80 prosent fullt på fredag, og snart 90 prosent fullt på lørdag. Grønolen Gjestegård er fullbooket, Beitostølen Bookingservice har noe ledig, og på Beitostølen Hytter & Camping er hyttene fullbooket, mens det for bobil, campingvogner og telt er første mann til mølla-prinsippet som gjelder, her kan man ikke booke plass.

Viktig for besøksindustrien


Bjørn B Jacobsen. (Foto: DestinasjonsKirurgene)

– Dette er helt strålende, og viser hvor viktig store begivenheter er for hele besøksindustrien på Beitostølen, sier PR- & pressesjef for Beitostølen Live, Bjørn B Jacobsen i DestinasjonsKirurgene.

– Dette betyr at de som har tenkt seg til Beitostølen denne helga om drøyt to uker, og vil være sikker på at de får den overnattinga de ønsker, så er det et godt tips å sjekke ut hva som fortsatt er ledig, for her blir jubelhelg med veldig mange glade festivalansikt, sier han.

Og; det er veldig flott å konstatere atter en gang, hva store begivenheter betyr for omsetning, verdiskapning og samfunnsbyggingen på destinasjoner som Beitostølen, og for en kommune som Øystre Slidre. Når ett enkeltstående arrangement i dimensjonene som Beitostølen Live er, fyller opp sengene i og rundt fjellandsbyen, og drar også horder av hytteeiere til fjells, snakker vi verdiskapning for mange millioner kroner, når vi bretter ut det store bildet, med direkte og indirekte omsetning, skatteinngang, arbeidsplasser, ja kort og godt samfunnsbygging av aller beste sort.



Her kan du lese mer om alle artistene som kommer til Beitostølen Live.

Kontinuerlig idé- og produktutvikling

– Et strålende faktum for Beitostølen, som lykkes så godt også etter at snøen har smeltet, fordi det foregår en kontinuerlig idé- og produktutvikling, og fordi det stadig vekk er miljøer og enkeltpersoner som virkelig gutser, til glede for hele næringa og for hele Beitostølen. Derfor har Beitostølen blitt den mest komplette helårsdestinasjonen i fjellet, fordi tilbudene og opplevelsene, enten de er naturbaserte eller kulturelle- og event-baserte, er like gode sommer som vinter, så dette er kultur og næring på sitt aller vakreste, sier Bjørn B Jacobsen.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca