Du er her

Bartenderne setter pris på Stæjl

Norskproduserte Stæjl har funnet sin plass hos innovative bartendere som ønsker å bruke rene råvarer. Nylig tok Torggata Botaniske i bruke eplebrennevinet, og andre følger etter.
Av Redaksjonen
Publisert 24.06.2019 13:05


Stæjl. (Foto: Stæjl)

I forbindelse med lanseringen av ny drinkmeny på Torggata Botaniske, hadde teamet bak eplebrennevinet Stæjl en mindre lansering.

An apple a day»


Stæjl med «An apple a day» på Torggata Botaniske. (Foto: Privat)

– På Torggata Botaniske har Stæjl komme på menyen under navnet «An apple a day». Den består av Stæjl, gin, epleshrub, sitron, sukker, hibiscus-tinktur og eggehvite. De dyktige bartenderne laget i tillegg andre varianter av drinker med Stæjl, opplyser en av dem som står bak nyskapningen, Anniken England.

Les også: Nytt norsk brennevin av epler

Inn på norske restauranter

Nå skal eplebrennevinet promoteres for andre norske restauranter, og allerede denne uka skal det være smakinger hos Andre til høyre og Territoriet. Anerkjente Lysverket i Bergen får den inn på menyen i juli.

Stæjl

Bak Stæjl står selskapet Uphill Production, som ble etablert i 2018. Balholm er produsent. Ordet Stæjl betyr for øvrig «bratt bakke».

Råvarer: Epler fra Sogn.

Varenr.: 10363902 (Vinmonopolet)

Alkohol: 38 %

Pris: 490 kroner, 0,5 liter (Vinmonopolet)

Nettside: Stæjl.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca