Ballantines nett1

Ballantine`s-whisky med nytt navn og design

Ballantine's relanserer i disse dager sin 12 år gamle whisky med nytt navn og design. Det nye utseende til Ballantine`s 12 year old skal appellere til et yngre og kvalitetsbevisst publikum.

Publisert

- Lanseringen av 12 Year Old og det nye designet er en viktig del av vårt arbeid med å friske opp Ballantine's. Jeg er overbevist om at den nye stilen og det visuelle uttrykket skal bidra til at 12 Year Old hever seg opp i eliten av blendede årgangswhiskyer.

- Den whiskyen vi nå lanserer i Norge vant gull i San Francisco World Spirit, som er den største konkurransen av sitt slag i USA, det blir derfor spennende å se på hvilken velkomst den får i Norge, forteller David Moir, produktsjef i Brand Partners som har ansvaret for Ballantine`s i Norge.

Høy kvalitet

Ballantine's 12 Year Old, som tidligere het Ballantine`s Gold Seal, er en skotsk blended whisky som henter sin unike dybde og karakter fra en fullkommen balanse av utvalgt skotsk malt whisky av høy kvalitet fra Skottlands fire ulike hjørner Hightlands, Lowlands, Islay og Speyside.

Ballantine's er anerkjent for å fremstille skotsk blended whisky perfekt balansert og med en sjelden harmoni.

Ny design

Det nye designet er i samsvar med den øvrige Ballantine's porteføljen, men med sin egen distinkte stil i behold. Ballantine's 12 Year Old kompletterer sortimentet som allerede består av Ballantine's Finest, 17 Year Old, 21 Year Old og 30 Year Old.

- Det er første gang vi gjør noe med designet på denne flasken, siden Chivas Brothers kjøpte merkevaren av Allied Domecq i 2005. Utfordring var å gjøre Ballantine's 12 Year Old attraktiv for yngre kvalitetsbevisste konsumenter, samtidig som vi skulle beholde kvaliteten og autentisiteten som er nedfelt i merkevarens historie, sier Moir

5,9 millioner liter

På verdensbasis selger hele Ballantine's sortimentet 5.9 millioner liter i året. Ballantine's, er ranket som nummer to i verden på skotsk blended årgangswhisky. Det nye designet vil styrke Ballantine's 12 Year Old sin posisjon i eliten av blendede årgangswhiskyer.

Designet er utført av designbyrået Dragon. Chris Barber, Design Director i Dragon, mener utfordringen var å gjøre Balllantine's 12 Year Old attraktiv for yngre og kvalitetsbevisste konsumenter, og samtidig beholde kvaliteten og det autentiske som er nedfelt i arven til merkevaren.

Han sier videre at Ballantine's eksisterende kvaliteter ble rekomponert i en delt etikett for å sikre merkevarens premiumsignatur.

Pris: 387 kroner (Vinmonopolet)

Webside: www.brandpartners.no

Powered by Labrador CMS