Foto: Rixos Hotels

Accor Hotels vokser globalt

AccorHotels fortsetter å vokse globalt, denne gang innen luksussegmentet gjennom et partnerskap med Rixos Hotels og en management-avtale med Brazil Hospitality Group.

Publisert
Foto: Rixos Hotels

Rixos Hotels er kjent for sine luksusferiesteder og hoteller i Tyrkia, De Forente Arabiske Emirater, Egypt og Russland, samt Europa.

Samtidig inngår gruppen også en management-avtale med Brazil Hospitality Group (BHG) om driften av 26 hoteller i Brasil. BHG er Brasils tredje største hotellselskap.

Foto: Rixos Hotels

15 nye hoteller i porteføljen

Samarbeidet med Rixos Hotels innebærer en langsiktig joint-ventureavtale der AccorHotels skal ha et eierskap på 50 prosent. I forbindelse med dette, tilføyes 15 kjente hoteller i hotellgruppens portefølje.

Fem av dem kommer til å bli en del av varemerkene til AccorHotels.

Foto: Rixos Hotels

– Dette innebærer mange fordeler. Det gjør det mulig for oss å bli en feriestedoperatør i et voksende marked og å komplettere tilbudet vårt med enda flere attraktive turistdestinasjoner. Dessuten fører det oss ett trinn nærmere ambisjonen om å åpne hotell i store underholdningskomplekser, noe som innebærer mange nye muligheter både når det gjelder kundeopplevelse og utviklingsstrategi, sier konsernsjef og styreformann for AccorHotels, Sébastien Bazin.

Konsernsjef og styreformann for AccorHotels, Sébastien Bazin.

Overtar driften av 26 hoteller i Brasil

Management-avtalen med Brazil Hospitality Group (BHG) innebærer at AccorHotels kommer til å overta driften av 26 hoteller i det brasilianske markedet.

Forretningsavtalen er verdt om lag 60 millioner euro, og er beregnet å tre i kraft i løpet av fjerde kvartal 2017.

Porteføljen inneholder økonomi-, mellomklassse- og luksushoteller i først og fremst Rio de Janeiro og Sao Paulo. Hotellene skal ha en gjennomgripende renovering, og senest i 2019 vil de være gjort om til ibis, ibis Styles, ibis Budget, Mercure, Novotel, Mama Shelter, MGallery og Pullman.

– Brasil byr i dag på masse muligheter. Denne forretningsavtalen er en ny milepæl i AccorHotels historie i landet. Vi vil tilføre markedet nye hoteller og samtidig øke varemerkekunnskapen i alle segmenter. Dessuten styrkes relasjonen til BHG ytterligere, noe som åpner for mange muligheter også i fremtiden, sier Sébastien Bazin.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS