Horecanytt

USA-satsing: Verdens beste brus er gul!

Solo tar opp kampen med Cola og Pepsi i USA med mottoet ”The best soda in the world is yellow. And norwegian!" Denne uken inntar Solo Los Angeles med gigantiske billboards på legendariske Sunset Boulevard. Nå skal den norske nasjonalbrusen bli internasjonal stjerne. Solo har vært på det norske markedet i 77 år. Nå er målet å ta verden med storm.

Daglig leder i Solo, Joakim Sande, var med da Solos budskap ble klistret opp på gigantiske billboards i en av verdens mest kjente gater, Sunset Boulevard i Los Angeles. – Mottakelsen her i LA har vært helt vill, sier Sande om responsen fra hordene av amerikanerne som hittil har smakt brusen.

– Vi synes Solo er verdens beste brus, og nå er det på tide å overbevise folk utenfor Norge om akkurat dét, sier daglig leder i Solo, Joakim Sande.

– Den som intet våger, intet vinner. Det føles naturlig å starte kampen om berømmelse her i drømmens by, sier Solo-sjefen, som selv er i LA for tiden for å forsikre seg om at den norske nasjonalbrusen får oppmerksomheten den fortjener over dammen.

Solo inntar USA og Los Angeles.

Satses millioner

– Jeg har hatt med meg Solo på reiser i hele verden, og det er ingen grunn til at Brad Pitt ikke skal elske den like mye som vi nordmenn gjør, sier Sande.

Og det satses stort. Går alt etter planen vil flere millioner amerikanere eksponeres for Solos «David mot Goliat»-kamp i Amerika.

Mingler med kjendisene

Solo er hittil ukjent blant de fleste amerikanere, men nå gis det full gass. Foruten gigantiske billboards, har Solo delt ut tusenvis av flasker på ikoniske steder som Venice Beach, Hollywood Boulevard og Sunset Strip, og arrangert premierefest med den norskamerikanske filmstjernen Evan Ross som vert. Det hele dokumenteres av den prisbelønte norske regissøren Lasse Gretland i samarbeid med Rhiannas musikkvideoprodusent Jil Hardin.

– Mottakelsen har vært helt uvirkelig. Å stå med Hollywood-stjernene under føttene og se blaserte amerikanere gå bananas fordi de digger brusen vår, er jo helt fantastisk. Det er så en voksen mann blir rørt, sier Sande.

Snart verdenskjent

Budskapet «Solo - soon to be world famous» står seg godt i byen der folk med tro på seg selv ferdes. Oscar-vinner Renée Zellweger er selverklært Solo-fan, og Arne Næss jr. og Diana Ross` sønn, Evan Ross, sier at han har elsket brusen fra første gang han fikk smake som guttunge. Nå håper Solo-sjefen at andre verdensstjerner, både med og uten norske aner, kjenner sin besøkelsestid.

– Vi satser selvsagt på at verdens beste brus vil leske strupene til hele Hollywood-eliten.

Solo ble lansert i Norge i 1934, og rettighetene til brusen eies av bryggeriene Ringnes, Aass, Mack og Oskar Sylte Mineralvannfabrikk.

Kommentarer ved hjelp av Disqus