Du er her

4Service kjøper De 3 Stuer

4Service har kjøpt personalrestaurantselskapet De 3 Stuer. Men De 3 Stuer beholder navnet, og nøkkelpersoner blir med videre.
Av Morten Holt
Publisert 08.12.2016 08:26

Gjennom oppkjøpene styrker 4Service tilstedeværelsen og tilbudet innen Facility Service, og fortsetter den hurtige veksten. I tillegg til De 3 Stuer har 4Service også kjøpt renholdsselskapet Ren Pluss.



– 4Service har på seks år tatt posisjonen som en ledende utfordrer innen Facility Service. Nå styrker vi grunnlaget for videre vekst. De 3 Stuer og Ren Pluss er begge ledende i sine segmenter og de har sterk lokal tilstedeværelse, sier konsernsjef i 4Service, Tor Rønhovde i en pressemelding.

Utvikles videre

– Vi skal beholde deres egenart og det øvrige som har vært grunnlaget for deres suksess. Samtidig skal vi tilføre ressurser slik at de utvikles videre. For 4Service vil oppkjøpene og sammenslåingene tilføre viktig kompetanse og styrket kundekontakt – i tillegg til at vi styrker markedsposisjonen betydelig, sier konsernsjef Tor Rønhovde i 4Service.

De 3 Stuer ble etablert i Trondheim og har i dag markedsmessig tyngdepunkt i Trøndelag og på Østlandet. Selskapet serverer rundt 20 000 måltider per dag, har rundt 200 ansatte, og vil i 2016 omsette for rundt 150 millioner kroner.

Drives videre med dagens navn

Ren Pluss har gjennom snart 45 år bygget opp en stabil renholdsportefølje i Østlandsområdet og i Bergen og Stavanger og er Norges største rendyrkede renholdsselskap. Selskapet har over 450 ansatte som til sammen rengjør rundt 1,6 millioner kvadratmeter per uke. Ren Pluss vil i 2016 omsette for rundt 150 millioner kroner.

Begge virksomhetene skal drives videre med dagens navn og tjenestetilbud, i tillegg til at ledelsen og nøkkelansatte i De 3 Stuer og Ren Pluss blir med over i 4Service.

Oppkjøpene vil bli gjennomført med umiddelbar virkning.

Muliggjør mer skreddersøm

– 4Service sin strategi er å ha et bredt tilbud til våre kunder. Kundene er forskjellige og vi må kunne møte deres behov og forventninger. Ved å slå sammen De 3 Stuer og Ren Pluss med de tjenestene vi allerede har, muliggjør vi mer «skreddersøm» og tilpasning til de enkelte huseieres og leietageres behov. Jeg tror det vil gi 4Service et fortrinn og sørge for spennende vekstmuligheter for konsernet, og utviklingsmuligheter for de respektive selskapene, i årene fremover, sier Tor Rønhovde.

Les mer på 4Service.no

Les mer på De3Stuer.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her