Du er her

400 nasjonale bygdeperler på nett

Nå er 400 av Hanens bygdeperler i Norge tilgjengelig både via deres hjemmeside og app.
Av Morten Holt
Publisert 27.09.2016 17:41

Norske og utenlandske turister ønsker i stadig større grad å oppleve ekte og spennende bygdetradisjoner på sine reiser.

Lett tilgjengelig

– Vi har lenge hørt at opplevelser utenfor de store byene er vanskelige å finne fram til, og har derfor jobbet hardt for å endre dette. Folk bruker digitale informasjonskanaler for å planlegge sin neste tur eller ferie, og dermed er det viktig at våre medlemsbedrifter er godt synlige i disse, uttaler daglig leder i næringsorganisasjonen Hanen, Bernt Bucher-Johannessen i en pressemelding.

I tillegg til nettsiden Hanen.no, lanserte Hanen også en gratis app i sommer.

Publikum kan blant annet lage reiseruter, få informasjon om bygdeperler i nærheten og kontakte disse direkte via appen.

Skyggen av et lønnetre


Gårdsbutikken Fat og Fe utenfor Sandefjord. (Foto: Marit Junge)

Thea Mørk Engelstad driver gårdsbutikken Fat og Fe utenfor Sandefjord, og er veldig fornøyd med å være representert på Hanens app.

– I sommer opplevde vi ved flere anledninger at sommerturistene brukte appen på leting etter nye og spennende destinasjoner. Det er mye hyggeligere at de strekker på beina og spiser en is i skyggen av vårt gamle lønnetre, enn å stå i kø på nærmeste bensinstasjon, forteller Mørk Engelstad.

Fornøyd med responsen

Merete Larsmon driver Rytne, en overnattings- og aktivitetsbedrift innerst i Dalsfjorden i Sogn og Fjordane

Larsmon har registrert økt pågang både nasjonalt og internasjonalt etter at hun opprettet bedriftspresentasjon på Hanen.no

– Vi er svært fornøyd med responsen, uttaler Larsmon.

Bare et tastetrykk unna

Høstferien er rett rundt hjørnet, og mange planlegger rundreiser i Norge. Da kan det være praktisk å benytte HANENs hjemmeside eller app, hvor man kan filtrere på ulike kategorier og få gode tips til overnatting, spisesteder og aktiviteter over hele landet.

– Heldigvis er det stadig flere som søker spennende destinasjoner utenfor allfarvei. Vår ambisjon er at både norske og utenlandske turister skal oppdage at de unike opplevelsene bare er et tastetrykk unna, sier Bucher-Johannessen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her