Du er her

– Skal bli et samlingspunkt for horecabransjen

2080.no åpner 21. juni en splitter ny «Concept Store» på Skøyen. – Målet er at dette skal bli et samlingspunkt og en arena for bransjen. Her blir det «messe» hele året, sier Ole Henrik Eftedal, gründer og eier i 2080.no.
Av Redaksjonen
Publisert 22.06.2017 19:35


I dette bygget på Skøyen har 2080.no åpnet sn Concept Store. (Foto: Morten Holt)

– 2080.no har gått svanger med en hemmelighet. Det har vært et kort og friskt svangerskap – fra ideen ble klekket, til «babyen» vår nå er født. Og vi synes selvsagt at babyen er det vakreste vi har sett og kan ikke vente med å vise den frem. Helt objektiv sagt selvsagt, men vi tror at kundene våre vil bli overbegeistret av nyskapningen, sier Eftedal smilende.

Skal skille seg ut


En drøm har gått i oppfyllelse med åpningen av Concept Store, sier Ole Henrik Eftedal. (Foto: Morten Holt)

– Er det bare nok et utsalgssted?

– Nei. Og med to streker under nei. For vi vet at våre kunder ikke er ute etter nok en utstilling som er en ørkesløs blanding av visper, øser, hvitt porselen, og ofte dårlige kopier.

– Vi i 2080.no har jo som kjent gått fra å være en leverandør av mest standard kjøkkenprodukter, til å bli en leverandør av kortreiste kvalitetsprodukter, og den markedsledende konseptutvikleren, som følger trender og utviklingen, sier Eftedal.

– Vi er gode på det vi gjør


Foto: Morten Holt

– Vi er fortsatt en totalleverandør av kjøkken og serveringsutstyr, men med kompetansen vi sitter på ved våre ansatte, i tillegg til de aller beste merkene og produsentene i verden, har vi nå tyngden til å kalle oss en konseptutvikler. Og vi trenger ikke være beskjedne på egne vegne. Vi er gode på det vi gjør, det viser resultatene vi har oppnådd sammen med våre kunder, skryter Eftedal.

Han fortsetter:

– Fra å være først ute i bransjen vår med nettbutikk, gjør vi her noe helt nytt i tillegg. Vi har nå utviklet en arena, et sted, der kundene kan komme og se det siste innen trender og produkter, se og ta på hvert eneste unike produkt, sette sammen produkter og konsepter – eller for den saks skyld; bare for å bli inspirert.

Anerkjente produsenter og merkevarer


Foto: Morten Holt

– I Concept Store skal vi vise frem våre produsenter. Vi har med oss mange av de mest anerkjente produsentene og merkevarene i verden, som Bauscher, Schönwald, Tafelstern, Spal, Serax, WMF, Craster, Lava, Falcon og Ottinetti, for å nevne noen. Fellesnevneren er i hovedsak europeisk kvalitet, vi tenker ikke containere med kopier og likt volum til alle. Vi vet at kundene våre er unike, da skal produktene de får av oss også være dette. Dette er viktig for oss, vi skal være den unike konseptleverandøren.

– Vi i 2080.no er en stab som er enormt dedikerte, og interesserte i produkter og sammensetning av produkter, gjennom trender og hva som rører seg det ute. Når vi nå har satset på en Concept Store, er det for å stadfeste og bygge videre vår posisjon som den som driver innovativt i bransjen vår. Vi er ikke, og vil ikke, være lik alle andre, presiserer Eftedal.

Saken fortsetter under bildet


De nye lokalene til 2080.no på Skøyen i Oslo. (Foto: Morten Holt)

Les mye mer om konseptet i neste utgave av Horeca (nummer 5 2017)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

 

Faktaboks

2080.no Concept Store

Lokalisering: Hoffsveien 13 på Skøyen (bygget eies av Norsk Energi, men lokaliteter leies ut til flere selskaper).

Åpning: Onsdag 21. juni klokka 14.00.

Åpningstider: Concept Store vil ha ordinær åpningstid mandag til fredag 08.00-16.00, men med mulighet for å gjøre avtaler utenom disse tidene.

2080.no er en totalleverandør av kjøkken- og serveringsutstyr til horecabransjen.

Målet er at Concept Store skal bli et samlingspunkt og en arena for bransjen, med mulighet til å se og ta på alle merkevarer og produkter. Her vil det arrangeres workshops, inspirasjonsturer og lukkede avtaler når det passer kunden. I tillegg vil det bli aktiviteter som «Designers Day», introduksjoner av nyheter, foredrag fra kjente mennesker innen bransjen etc.