Du er her

«Årets GullHane 2019» til Mo laksegard

Mo laksegård med eier Bjørn Mo ble hedret som vinneren av «Årets GullHane 2019» under Hanens landsmøte på Gomobu fjellstue på Vaset i Valdres.
Av Redaksjonen
Publisert 25.03.2019 11:15

«Årets GullHane» ble etablert i forbindelse med Hanens 20 års jubileum i 2017. Den årlige prisen er ment som en påskjønnelse til et medlem som har utmerket seg positivt i forhold til organisasjonens kjerneverdier; kultur, bærekraft, omtanke og opplevelser.

Over 500 medlemsbedrifter i Hanen

Mo laksegard gikk av med seieren blant organisasjonens over 500 medlemsbedrifter. Mo laksegard er en konferansegård i Suldal som tilbyr opplevelser særlig knyttet til laks og laksefiske.  Gården har drevet med gårdsturisme siden 1980-tallet.

– Bjørn Mo har vært en raus pioner for norsk bygdeturisme i over en generasjon og jeg gratulerer han med en særdeles velfortjent pris, sier daglig leder i Hanen, Bernt Bucher-Johannessen, i en pressemelding.

Verdig vinner

Mo laksegard og Bjørn Mo er stemt frem av en meget kvalifisert jury bestående av Irene Halvorsen (sjefredaktør i Nationen), Torunn Tronsvang (daglig eder i reiseselskapet Up Norway), Bård Jervan (daglig leder reiselivskonsulent selskapet Mimir), Elisabeth R Heyerdahl (mangeårig konsulent innen reiseliv) og Eivind Haalien (sjef for lokale mat- og drikkespesialiteter i NorgesGruppen).

«Bjørn Mo sier aldri nei, er alltid positiv, og fleksibel. Gjennom Mo Laksegard setter han et godt eksempel på hvordan turistbedrifter kan jobbe med sikkerhet/profesjonell guiding, levere lokalmat og godt vertskap og skape gjesteopplevelser som begeistrer. Han har brukt uendelig mye tid på å bidra til samarbeid og fellesskap i reiselivets mange organisasjoner, både lokalt, regionalt og nasjonalt», uttaler juryen.

Tørr å satse

– Bjørn Mo er en mann som tørr satse ved å åpne opp for å endre driften til å ta imot individuelle reisende i motsetning til kun grupper, har han tatt risiko på lavere inntjening på kort sikt, men samtidig lagt til rette for at hele «Discovery Route»-nettverket kan øke sin attraksjonskraft hos individuelle og dermed lønnsomhetspotensial på kort og lang sikt, uttaler jurymedlem Torunn Tronsvang.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca